Jaj, már megint egy meeting … – 1. rész
Hányszor mondod te is ezt magadban egy héten? Valószínűleg nem egyszer. Egy átlag munkavállaló hetente többször is a háta közepére kívánja a megbeszéléséket. Ennek számos oka van, eheti posztunkban a megbeszélések mennyiségét és minőségét firtatjuk.
Míting míting hátán …
Egy booqed.com-on megjelenő 2021-es felmérés1 szerint a munkavállalók többsége (83%) idejének egy harmadát megbeszéléseken tölti. És minél feljebb megyünk a ranglétrán, ez a szám annál magasabb.
A HBR egy 2017-es kutatása2 szerint a CEO-k idejüknek 72%-át, a felső vezetés 50%-át, a középvezetés 35%-át, átlagos munkavállaló pedig 33%-át tölti megbeszéléseken. Rossz hírem van: a COVID és a videkonferencia eszközök egyre nagyobb térhódítása nyomán ezek a számok tovább emelkedtek. A Pumble3 azt találta (2023), hogy a COVIDot követően 12.9%-kal emelkedett a megbeszélések száma, és egy átlagos megbeszélésen 13.5%-kal nőtt a résztvevők száma.
Sokkolóan magas számok ezek. Amikkel nem lenne valószínűleg semmi gond, ha az emberek megélése az lenne, hogy ezeknek volt értelme. De vajon ez-e a megélés?
Milyennek éljük meg ezeket a megbeszéléseket?
Egyszóval: pocséknak. De tényleg. Nézzük mit mondanak a statisztikák: a megkérdezettek közel 71%-a éli meg a meetingeken eltöltött idő elvesztegetett időnek4,5. (Hogy pontosan mitől élik meg mindezt, a következő posztban ezt vizsgáljuk.)
Ennek így kell lennie?
Nem. Én azt tapasztalom, hogy sok esetben az áll a háttérben, hogy a megbeszéléseket vezetőknél hiányoznak alap facilitációs készségek. Már egy két napos facilitátori képzés is nagy előremozdulást tud hozni. Hisz megtanulják, mitől lesz eredményes egy megbeszélés, milyen eszközökhöz nyúlhatnak a személyes és a virtuális térben, mi az, amire nekik rá kell erősíteniük ahhoz, hogy jól el tudják látni ezt a szerepet. Hogy mi mondatja ezt velem? Hát például az éppen futó 3 ilyen képzésem résztvevői visszajelzései. Ha te is szívesen tanulnál tőlünk erről, online vagy személyes formában, magyarul vagy angolul, keress minket.
Szabó Tamara
coach (MCC), teamcoach, organizational coach
- a felhasznált adatok az alábbi helyekről származnak: Doodle, Ovum, AskCody, ReadyTalk, Atlassian, Dialpad, Wundamail, and WSJ
- https://hbr.org/2017/07/stop-the-meeting-madness
- https://pumble.com/learn/communication/meeting-statistics/#Statistics_on_time_spent_in_meetings_during_and_after_COVID-19_times
- https://www.zippia.com/advice/meeting-statistics/
- https://assets.ctfassets.net/p24lh3qexxeo/axrPjsBSD1bLp2HYEqoij/d2f08c2aaf5a6ed80ee53b5ad7631494/Meeting_Report_2019.pdf