Aktualitások

Az empátia egy olyan kincs, amivel ha rendelkezünk, könnyebben megy a kapcsolódás másokhoz, kapcsolataink tartalmasabbak, mélyebbek. Amennyire fontos, annyira nehéz működtetni. Jöjjön hát néhány tipp segítségül! 1. Figyeld a másikat Ez az empátia első lépése. Ahhoz, hogy átérezd miben van a másik, fontos, hogy figyelj rá, és halld meg őt. Érdemes arra is összpontosítani, amit […]

Sokat hallani róla, hogy a 21. századi munkavállalónak, vezetőnek a legfontosabb készségei között ott kell legyen az empátia. De jó is lenne olyan munkahelyen dolgozni, ahol áthatja a légkört az empátia! Valamiért ez empátia dolog mégis olyan nehezen megy.  Az empátia annyit tesz, mint a másik szemével látni, a másik fülével hallani, és a másik […]

Ez az empátia dolog sokaknak misztikus. Elképzelésünk sincs, hogy mi fán terem. Fontos összetevője az érzelmi intelligenciának, ami manapság elengedhetetlen készség nem csak a vezetőknél, egyéb munkakörökben is. Mégis nehéz rajta fogást találni. Nem értjük, hogy mi az empátia, mitől jó, hogy kell működtetni. A sorozat első részében azt járjuk körbe, mi ez, és mitől […]

Miről is szólhatna az év első posztja, mint célkitűzésekről meg tervezésről. Év eleje mindig jó alkalom a változtatásra, új célok kitűzésére, tervek kovácsolására, fogadalmakra. Egyénileg, csapatban, szervezeti szinten is a január sok ilyen tevékenységet hoz magával. Vannak azonban klasszikus hibák, amikre érdemes odafigyelnünk. Nézzük melyek ezek! Nem elég bátor cél Ha nem mersz nagyot álmodni, […]

Neked is azt mondta a főnököd, hogy légy megoldásfókuszú? Érted, hogy miről van szó, de nem tudod, hogy lehet ezt még jobban csinálni? Akkor jó helyen jársz. Csodaszert nem ígérek … De ha már az előző blogposztban a problémafókuszról olvashattatok, itt az ideje váltani! A megoldásfókusz egy olyan gondolkodásmód, amiből tapasztalatom szerint mindenkinél, minden csapatban […]

Amikor a problémafókusz elharapózik, és azt érezzük, hogy nincs erőnk tenni a megoldásért. Egyének, csapatok, szervezetek egyaránt szenvednek tőle. Létrehoz egy tehetetlenséget a rendszerben. Alig vehető észre hogyan és miből jött létre – hisz mindenki jót akart. Aztán egyszer csak ott állunk, letolt gatyával (és bugyival), megfagyva, zéró energiával a továbblépéshez. Kétrészes sorozatunk első részében […]

Az átlagos munkavállaló heti több mint 2 órát tölt konfliktusban (CPP Global Human Capital Report). Nem mindegy, hogy ez az idő hogyan telik. Az, hogy hogyan kezeljük a konfliktusokat, nagy részben fejben dől el. Hiába a változatos eszköztárunk, ha a konfliktushoz fűződő paradigmánk nem előrevivő. A paradigmánk, ahogyan a konfliktusokról gondolkodunk, nagy mértékben meghatározza hogyan […]

Rengeteg sok technikai eszköz, time menedzsment témájú képzés áll vezetők rendelkezésére, mégis nagy kihívást jelent sok vezetőnek az idővel való bánásmód. Hogy lehet, hogy tehetséges, okos emberek, akik nagy szervezeteket visznek a hátukon, rengeteget tanultak már time managementről, mégsem jutnak egyről a kettőre? Lehet, hogy eddig rosszul fogtuk meg a kérdést? Tegnapi logika? A time […]

Mi okoz manapság kihívást a vezetőknek? A sorozat előző részében az érzelemkezelés, azon belül is a negatív érzések kezelése volt terítéken. A mai posztban pedig a pozitív érzések megélésével foglalkozunk, például hogy tudunk -e örülni. A mindennapok szintjén lehet nem ez a legakutabb kihívás, de vezetők mentális jólléte és hosszútávú eredményessége szempontjából viszont veszélyes figyelmen kívül hagynunk.  […]

Számtalan vezetői coachingom témája az érzelemkezelés. Jellemzően a negatív, nehéz érzések kapcsán merül fel ez a kérdés. Mit lehet kezdeni az érzelmeinkkel? Mi segíthet ilyenkor? Hogyan lehet eredményesen bánni az érzésekkel? Kiindulópont Vannak vezetői helyzetek, amikor intenzív érzelmeket élek át, nem tudom szabályozni, mit tegyek? Hogy tudom kívül hagyni az érzéseimet?  Sajnos kedves olvasó, akivel […]