Aktualitások

Visszajelzésre várva

Csak várjuk és várjuk. Aztán nem jön el. Kicsit olyan, mint a drámában, amikor várjuk Godot-t. Bár a szervezeti működésben már alapvetés, hogy visszajelzést adni kell, minél gyakrabban, minél közelebb az adott történéshez, annál jobb. Vannak azonban helyzetek, szervezeti kultúrák, ahol mindezt valami felülírja. Például vannak olyan vezetők, akik nem a klasszikus formában adnak visszajelzést. […]

Coachingülés: az ügyfél arról mesél, hogy nincs ideje magára, a családjára. Felsővezető. Napközben végig megbeszéléseken ül, hiába blokkol be magának időt, mások a befoglalt idősávokra is küldenek meghívót. Szenved ettől a helyzettől. És ez nem egy egyedi eset. Sok ügyfél jön „időgazdálkodási” problémával. Az időgazdálkodás mögött jellemzően valami más húzódik. Például az a feltételezés, hogy […]

A változás érzelmi frontjai

Egyre több minden változik, és egyre kevesebb minden állandó. Arról nem is beszélve, hogy ez a sok változás milyen érzelmi kavalkádot hoz létre. Nem könnyű ezekben az érzésekben lennünk. Előző blogposztunk azt járta körbe, hogy mennyire fontos a vezetők számára, hogy készen álljanak a változásokra. Vezetőként készen állni a változásokra jelenti azt is, hogy tudunk […]

Készen állsz a változásra?

A magánéletünkben, a munkahelyi mindennapjainkban egymást érik a változások. A McKinsey egy nem régiben készült felmérése arra a következtetésre jutott, hogy a vezetők több mint fele szerint a szervezetek nem állnak készen a változásokra. Na de vajon a vezetők és az alkalmazottak készen állnak rá? Egyáltalán mit jelent készen állni? Készen állni Több minden függvénye, […]

Aki szervezetben dolgozik nem kerülheti el, hogy napjában többször, több emberrel is beszélgessen. A beszélgetések minősége valljuk be, több dolog függvénye, mégis az egyik legmeghatározóbb elem az, hogy mennyire vagyunk jelen. De milyen is az, amikor valaki nincs jelen, szemben azzal, amikor teljes lényével ott van a beszélgetésben? Hogy néz ki, amikor jelen vagyunk, és […]

Amikor minden IS fontos …

Amikor minden IS fontos, akkor az majdnem ugyanaz, minthogy semmi sem fontos. Számos vezetői coaching témája nem csak magyar, de külföldi vezetők esetében is, hogy mennyi minden prioritás. Igen ám, de sok prioritásban egy dolog veszlik el: a valódi fókusz. Ha azt sem tudod, hová kapj, és mindent el akarsz érni egyszerre, akkor nagyon könnyen […]

Vezetőkkel dolgozva folyamatosan belefutok abba a jelenségbe, hogy a mindennapi operatív teendőket részesítik előnyben a hosszú-távú, stratégiai teendőkkel szemben. Pedig az adott pozíció nagyon megkívánná a stratégiai fókuszt. Nem újkeletű a jelenség, mégis annyira elterjedt, hogy ha megvizsgáljuk mi minden áll ennek a hátterében, akár változtathatunk is rajta. Egy teamcoaching margójára Felsővezetői csapat, a szervezet […]

A minap a coachképzésen a direkt kommunikációról beszéltünk, hogyan és mivel hat, mi az, ami félremehet és esetleg bántó lehet a másik részéről. Ahhoz, hogy ezt jól megértsük, vissza kell mennünk a miértekhez, hogy miért is alkalmazzuk a direktséget. A direkt és az agresszív kommunikáció sokak fejében mosódik össze. Egy korábbi posztban egy coaching eset […]

Gyászból építkezni

A gyász gyakrabban jelen van az életünkben, vagy akár a szervezetek életében, mint gondolnánk. Egy coaching ügyfelemmel most azon dolgozunk, hogyan tud jól lenni egy új felállásban, mert felvásárolták a cégüket. Per pillanat azonban a régi felállás elvesztése iránti szomorúság, gyász teljesen megbénítja. Azt érzi, elveszítette azokat, akik tűzbe tették érte a kezüket, elveszítette a […]

Több olyan coaching ügyfelem is van, aki a kommunikációján dolgozik: hogy tud nagyobb hatást elérni, rossz híreket közölni, hogyan tudja meghúzni a határait, vagy akár csak képviselni az érdekeit. Az egyik leggyakoribb félreértés a kommunikáció terén a direktséget övezi. Könnyű összemosni az agresszív kommunikációval, szóval megéri ránézni, hogy mi is valójában a különbség. Az ügyfelem […]