Co-Create Teamcoach Camp – 4. évfolyam

Napjainkban egyre jobban felerősödött az igény a hatékony csapatmunkára, az erős kohézióval rendelkező, magukat megújítani képes, innovatív csapatokra. Ez magas szintű tudatosságot, önreflexiót, hatékony kommunikációt igényel a csapatoktól. 

A teamcoaching egy olyan gyorsítósáv, amely mindezek elsajátítását rapid módon teszi lehetővé a csapatok számára. A csapatot gátló működésmódok leghatékonyabb lecserélése előrevivő viselkedésmódokra a teamcoaching által lehetséges. 

A teamcoaching komplexen ötvözi a mai modern fejlesztői eszköztár elemeit.

2025 áprilisában indul nemzetközileg akkreditált teamcoachképzésünk, a Co-Create Teamcoach Camp negyedik évfolyama. 

A képzés rendelkezik az ICF Advanced Accreditation in Team Coaching (AATC) akkreditációjával. Amennyiben valaki ICF teamcoach akkreditációt szeretne (ACTC – Advanced Certification in Team Coaching), annak előfeltétele egy 60+ órás teamcoach képzés és 5 óra szupervízió. 

Célünk a képzésssel, elérhető eredmények:

A képzéssel az a célunk, hogy a hallgatók

  • értsék, hogy mit jelent a teamcoaching, mire való és mire nem
  • megismerjék és alkalmazzák az ICF etikai kódexét a csapatokkal való munkában
  • értsék hogyan illeszkedik a szervezetek életébe, és a csapatok fejlődésébe
  • tudják, hogyan épül fel egy teamcoaching folyamat
  • a tanulási folyamat végére képesek legyenek teamcoaching folyamatokat vezetni párban alkalmazva az ICF által definiált teamcoach kompetenciákat, személyesen és digitális egyaránt
  • a teamcoach kompetenciák magas szintű működtetéséhez szükséges önismereti témákon és személyes fejlődési céljaikon dolgozzanak, és ezekben előrébb lépjenek.

Mindezekért garanciát nem vállalunk, mi a lehetőséget hozzuk létre. Vállaljuk hogy olyan tanulási helyzeteket és légkört teremtünk, amelyben ezek megfejlődésére van lehetőség. Befogadhatóvá és megtanulhatóvá tesszük a kompetenciákat saját fejlesztésű modelleken és módszertanon keresztül.

Fejlesztési szemléletünk, erősségünk:

  • Törekszünk az azonos szemmagasság és felnőtt-felnőtt viszony kialakítására és fenntartására a képzésben résztvevőkkel a tanulási folyamat során.
  • Vállaljuk a képzés során a képzésben résztvevők felelősségben tartását , és a hallgatók részéről pedig elvárjuk a felelősségvállalást a saját tanulási folyamatukért.
  • Kompetenciák fejlesztését testorientált módszertannal mélyítjük és tudatosítjuk (bodywork).
  • Képzőként valós szervezeti tapasztalatunkat, és az üzleti környezet értését becsatornázzuk a tanulási folyamatba.
  • Képzőként folyamatosan követjük a nemzetközi trendeket és beillesztjük a képzési programba.
  • Bátor, nyitott, konfrontatív és mégis megtartó környezetet biztosítunk a tanuláshoz.
  • A képzés elméleti alapját az ICF teamcoach kompetenciák, a csapatok valós üzleti környezetben jellemző működésére vonatkozó modellek, valamint az etikai kódex adja.
  • Gyakorlási lehetőséget biztosítunk a képzés során és sok visszajelzést adunk (a teamcoach kompetenciák mentén).
  • Képzőként a hallgatóknál a magas szintű teamcoach működéshez szükséges önismereti és soft kompetenciák egyéni fejlődési lépéseit azonosítjuk és tudatosítjuk, támogatjuk a hallgatókat ezeknek elérésében, és az elakadásokon való átlendülésben.

Kiknek ajánljuk?

Akiknek a szerepkörük eredményes betöltését segítik a teamcoach készségek: 

  • szervezeten belüli és külső fejlesztő szakemberek (trénerek, facilitátorok)
  • egyéni coachok akik szeretnének elmozdulni csapatok fejlesztésének irányába
  • agile coachok, scrum masterek
  • vezetői pozícióban dolgozók
  • HR szakemberek, 

A képzés oktatói:

Szabó Tamara (coach-tréner, mentor)

  • MCC coach (MCC: Master Coach Certificate: az ICF-nél megszerezhető legmagasabb szintű minősítés)
  • PCC Marker Assessor – az ICF vizsgáztatói képzése, amely alkalmassá teszi PCC szintű vizsgáztatásra ACTP/Level 2 képzés keretében
  • több mint tíz év tapasztalat multinacionális szervezetben vezetőként
  • többezer coaching óra tapasztalat a magyar és a nemzetközi piacon, belső és külső coachként egyaránt, egyéni, csoport- és teamcoachingban
  • 150+ hallgatót képzett az elmúlt 5 évben ICF akkreditált coachképzésben, csoport- és teamcoach képzésben
  • 2022 őszi szemesztertől a METU Business és Teamcoach képzésének egyik oktatója
  • ICF konferenciák/programok rendszeresen előadója Teamcoaching témában

Csetneki Csaba (szupervízior, mentor)

  • PCC coach (Professional Coach Certificate), ACTC (Advanced Certification in Team Coaching)
  • PCC Marker és ACC Bars Assessor
  • Coach, Tréner, Mentor, Coaching-szupervízor
  • METU Business és Team coach képzésének szakmenedzsere
  • Többezer óra coaching tapasztalat a magyar és a nemzetközi piacon egyéni, csoport- és teamcoachingban
  •  2018-2020 ICF Magyar Tagozat Elnöke
  • 2020- ICF Magyar Tagozat Advisory Board Member
  • Versenycoach.hu

Képzésben való részvétel feltételei:

  • ICF akkreditált coachképzés elvégzése, vagy tapasztalat csapatok vezetésével/fejlesztésében (minimum 1 év). 
  • 1 órás interjú képzőkkel:
    • a jelölt be tud számolni önismereti munkáról, ami alkalmassá teszi a teamcoach szerepre (megfelelő szintű önreflexió, nyitottság, képesség és szándék a változásra, fejlődésre a coach kompetenicákban)
    • mentális állapota alkalmasság teszi a képzés elvégzésére (pszichológiai értelemben nincs olyan személyiségzavara, ami akadályozza a coach szerepben való működésben).
  • A hallgató tudomásul veszi a képzés feltételeit: részvétel, vizsgakövetelmények, képzési idő alatt a képzés keretein belül, és kívül is gyakorolja a tanultakat
  • A hallgató élethelyzetében nincs olyan körülmény, ami akadályozza, ellehetetleníti valamely feltétel teljesítésében.
  • Nem áll fenn összeférhetetlenség a hallgató részéről  sem a képzőkkel, sem a többi résztvevővel. 
  • A hallgató tudja vállalni az anyagi feltételeket.
  • A hallgató tudja vállalni a személyes jelenlétet az erre kijelölt képzési napokon. 
  • A hallgató rendelkezik felsőfokú végzettséggel. 

A képzés felépítése:

A képzés az ICF etikai kódexére, az ICF teamcoach kompetenciákra, és önismereti elemekre fókuszáló modulokból és mentorált közegben történő gyakorlásból épül fel.

A modulok tartalmaznak

  • közös tanulást és gyakorlást a teljes csoport részvételével,
  • a teamcoach szerephez köthető önismereti fejlesztést,
  • teamcoaching gyakorlatot mentorok támogatásával valós közegben (vállalatok, non-profit szervezetek),
  • a terepgyakorlatot feldolgozó esetmegbeszélést, eszköztárbővítést, szupervíziót,
  • önálló tanulást és önreflexiós munkát.

Tematika

A képzés 3 féle aktivitásból épül fel:
  • Tantermi közös tanulás – 4 nap
  • Gyakorlat és mentoring/szupervízió – 4 nap 
  • Az egyes modulok között önálló tanulás (elmélet feldolgozása, esettanulmányok) és önreflexiós munka. 

Részletes tematika:

0. előkészület (egyéni munka): 

  • ICF teamcoaching kompetenciák tanulmányozása, 
  • ICF etikai kódex tanulmányozása

1. nap – 2025-03-26

  • Teamcoaching mint fejlesztési eszköz:
    • mit lehet fejleszteni vele, és mit nem?, 
    • helye és szerepe  (szervezet) fejlesztési folyamatban,
    • a teamcoaching folyamat felépítése, 
    • a vezető szerepe a folyamatban 
  • Team-működés: 
    • 21. századi csapatok jellemzői, 
    • a csapatok, mint egy tágabb rendszer részei, rendszerszemlélet a teamcoachingban
  • A teamcoaching hatásmechanizmusa
  • A teamcoaching folyamat elindítása
    • ICF teamcoaching kompetenciák feldolgozása esettanulmányokon és gyakorlatokon keresztül:: 
    • 1. Etikusan viselkedik
    • 2. Coaching szemléletben működik
    • 3. Megállapodásokat köt és azokat megtartja

Önálló munka: teamcoachinghoz kapcsolódó szakirodalom feldolgozása, esettanulmányok feldolgozása, interjú-gyakorlat.

2. nap – 2025-03-27

  • csapatműködési modellek
  • csapatmintázatok
  • a káosz és a rend szerepe a teamcoachingban 
  • a teamcoach tudatossága, paradigmái
  • a teamcoaching folyamat során alkalmazható intervenciók – 1
  • ICF teamcoaching kompetenciák feldolgozása esettanulmányokon és gyakorlatokon keresztül: 
    • 4. Elősegíti és fenntartja a bizalmat és a biztonságot
    • 5. Tudatosan van jelen
    • 6. Aktívan figyel hallgat

3. nap – 2025-04-10

  • facilitációs eszközök a teamcoach kezében: beszélgetések mederben tartása, elmélyítése a csapatban
  • ellenállással való bánásmód, projekciók
  • a teamcoaching folyamat során alkalmazható intervenciók – 2
  • ICF teamcoaching kompetenciák feldolgozása esettanulmányokon és gyakorlatokon keresztül: 
    • 7. Előmozdítja a tudatosságot
    • 8. Elősegíti/facilitálja az ügyfél fejlődését

Önálló munka: teamcoachinghoz kapcsolódó szakirodalom feldolgozása, esettanulmányok feldolgozása, csapatelakadások beazonosítása.

4. nap – 2025-04-24

  • csapatdinamika és dinamikai jelenségek kezelése teamcoachingban
  • csapat diszfunkciók, és ezekkel való munka:
    • pszichológiai biztonság szintjei, elakadások
    • konfliktusok nem megfelelő kezelése
    • elköteleződés hiánya
    • felelősségvállalás hiánya (egyéni vs team szintű felelősségvállalás)
    • elsődleges csapat koncepciója
    • problémafókusz
    • csapatszintű paradigmák, hiedelmek, hátráltató gondolkodási modellek
  • a teamcoaching folyamat lezárása

Önálló munka: teamcoachinghoz kapcsolódó szakirodalom feldolgozása, esettanulmányok feldolgozása, teamcoaching intervenciók különböző elakadásokra.

Gyakorlat: 

  • 2 fős kiscsoportokban (A-B-C-D csoport) egy teljes teamcoaching folyamat vezetése a diagnózistól a lezárásig, valós csapattal, mentor jelenlétével, támogatásával, visszajelzéssel.
  • A teamcoaching folyamat időtartama 4 x fél nap (délelőtt). 
  • A-B csoport:
    • interjúk a csapattal/vezetővel: 2025-04-28 14.00-17.00
    • Teamcoaching alkalmak: 2025-05-07 9.00-12.00, 2025-05-21 09.00-12.00, 2025-06-04 9.00-12.00
  • C-D csoport:
    • interjúk a csapattal/vezetővel: 2025-04-28 14.00-17.00
    • Teamcoaching alkalmak: 2025-05-08 9.00-12.00, 2025-05-22 09.00-12.00, 2025-06-05 9.00-12.00
  • A gyakorlattal párhuzamosan a kiscsoportok közösen a mentorokkal/szupervízorral elemzik a történteket,  bővítik a meglévő eszköztárukat, megosztják egymással tapasztalataikat, felkészülnek a következő alkalomra.
  • A feldolgozás időtartama 4 x fél nap (délután), online formában. 
    • 2025-04-29 13.30-17.30, 2025-05-08 13.30-17.30, 2025-05-22 13.30-18.30 (szupervízió), 2025-06-05 13.30-17.30

Esettanulmány:
A képzés szerves része egy esettanulmány megírása, önreflexió a gyakorlatról vagy bármely más egyéb teamcoaching folyamatról. Leadási határidő: a 2025-06-30. 

 

Egyéb:

Maximális csoportlétszám: 8 fő/csoport. A képzés legalább 6 fő részvételével indul. 
Helyszín: Fény utca 

Ár:

740,000 Ft + Áfa (utoljára ezen az áron)

További információ: [email protected]