2025 tavaszán indul ICF akkreditáltcoach képzésünk, a Co-Create Coach Camp negyedik évfolyama.
A 130 órás képzés nemzetközileg akkreditált, rendelkezik az ICF (International Coaching Federation) Level 2. (korábban ACTP) akkreditációjával. Ez azt jelenti, hogy a hallgatók sikeres vizsga esetén megkapják a Level 2. képzés elvégzését igazoló tanúsítványt, amely azt mutatja, hogy PCC szinten tudják demonstrálni a coach kompetenciákat. Ezzel jogosultak lesznek az ún. könnyített úton akkreditációt szerezni az ICF-nél.
Az ICF által akkreditált képzésekről itt, a 2022. január 1-től életbe lépő változásokról pedig itt olvashatsz.
Célünk a képzéssel, elérhető eredmények:
A képzéssel az a célunk, hogy a hallgatók
értsék, hogy mit jelent a coaching, mire való és mire nem
megismerjék és alkalmazzák az ICF etikai kódexét
értsék hogyan illeszkedik a szervezetek életébe, és az egyéni fejlődésbe
tudják, hogyan épül fel egy coaching ülés és egy coaching folyamat
a tanulási folyamat végére képesek legyenek coaching üléseket (business, life, executive) és folyamatokat vezetni PCC szinten működtetve az ICF által definiált coach kompetenciákat, személyesen és digitális egyaránt
a kompetenciák PCC szintű működtetéséhez szükséges önismereti témákon és személyes fejlődési céljaikon dolgozzanak, és ezekben előrébb lépjenek.
Mindezekért garanciát nem vállalunk, mi a lehetőséget hozzuk létre. Vállaljuk hogy olyan tanulási helyzeteket és légkört teremtünk, amelyben ezek megfejlődésére van lehetőség. Befogadhatóvá és megtanulhatóvá tesszük a kompetenciákat PCC szinten saját fejlesztésű modelleken és módszertanon keresztül.
Fejlesztési szemléletünk, erősségünk:
Törekszünk az azonos szemmagasság és felnőtt-felnőtt viszony kialakítására és fenntartására a képzésben résztvevőkkel a tanulási folyamat során.
Vállaljuk a képzés során a képzésben résztvevők felelősségben tartását , és a hallgatók részéről pedig elvárjuk a felelősségvállalást a saját tanulási folyamatukért.
Képzőként valós szervezeti tapasztalatunkat, és az üzleti környezet értését becsatornázzuk a tanulási folyamatba.
Képzőként folyamatosan követjük a nemzetközi trendeket és beillesztjük a képzési programba.
Bátor, nyitott, konfrontatív és mégis megtartó környezetet biztosítunk a tanuláshoz.
A képzés elméleti alapját az ICF kompetenciák, és kompetenciák teljesítéséhez kötődő kritériumok (PCC markerek, Minimum Skill Requirement – ACC, MCC) valamint az etikai kódex adja.
Sok gyakorlási lehetőséget biztosítunk a képzés során és sok visszajelzést adunk (a kompetenciák mentén).
Képzőként a hallgatóknál a PCC szint eléréséhez szükséges önismereti és soft kompetenciák egyéni fejlődési lépéseit azonosítjuk és tudatosítjuk, támogatjuk a hallgatókat ezeknek elérésében, és az elakadásokon való átlendülésben.
Kiknek ajánljuk?
Akiknek a szerepkörük eredményes betöltését segítik a coach készségek:
HR szakemberek,
szervezeten belüli és külső fejlesztő szakemberek (trénerek, facilitátorok, agile coachok, scrum masterek)
innovációt támogató szakembererek
vezetői pozícióban dolgozók
A képzés oktatói:
Szabó Tamara
MCC coach (MCC: Master Coach Certificate: az ICF-nél megszerezhető legmagasabb szintű minősítés)
PCC Marker Assessor – az ICF vizsgáztatói képzése, amely alkalmassá teszi PCC szintű vizsgáztatásra ACTP/Level 2 képzés keretében
több mint tíz év tapasztalat multinacionális szervezetben vezetőként
többezer coaching óra tapasztalat a magyar és a nemzetközi piacon, belső és külső coachként egyaránt, egyéni, csoport- és teamcoachingban
170+ hallgatót képzett az elmúlt 5 évben ICF akkreditált coachképzésben, csoport- és teamcoach képzésben
2022 őszi szemesztertől a METU Business és Teamcoach képzésének egyik oktatója
Segal Hajnalka
MCC coach (MCC: Master Coach Certificate: az ICF-nél megszerezhető legmagasabb szintű minősítés)
több mint tíz év vezetői tapasztalat, 3 kontinensen, különböző méretű szervezetekben
4000+ coaching óra tapasztalat a magyar és a nemzetközi piacon egyaránt, egyéni, csoport- és teamcoachingban
egyetemi vendégoktató
Gestalt terapeuta és mediátor
dolgozik kis-, közép- és nagyvállalatokkal szervezetfejlesztésben, készségfejlesztésen, coachingban offline és online egyaránt.
Képzésben való részvétel feltételei:
1 órás interjú képzőkkel:
a jelölt be tud számolni önismereti munkáról, ami alkalmassá teszi a coach szerepre (megfelelő szintű önreflexió, nyitottság, képesség és szándék a változásra, fejlődésre a coach kompetenicákban)
mentális állapota alkalmasság teszi a képzés elvégzésére (pszichológiai értelemben nincs olyan személyiségzavara, ami akadályozza a coach szerepben való működésben).
A hallgató tudomásul veszi a képzés feltételeit: részvétel, vizsgakövetelmények, képzési idő alatt a képzés keretein belül, és kívül is gyakorolja a tanultakat
A hallgató élethelyzetében nincs olyan körülmény, ami akadályozza, ellehetetleníti valamely feltétel teljesítésében.
Nem áll fenn összeférhetetlenség a hallgató részéről sem a képzőkkel, sem a többi résztvevővel.
A hallgató tudja vállalni az anyagi feltételeket.
A hallgató tudja vállalni a személyes jelenlétet az erre kijelölt képzési napokon.
A képzés felépítése:
A képzés az ICF etikai kódexére, az ICF coach kompetenciákra, és önismereti elemekre fókuszáló modulokból és mentoring alkalmakból épül fel. A képzés során mind közösen, mind triádokban a hallgatók folyamatosan gyakorolják a tanultakat.
A modulok tartalmaznak
közös tanulást és gyakorlást a teljes csoport részvételével,
önismereti elemeket,
triádokban történő kiscsoportos gyakorlást,
önálló tanulást.
Modulok
1.modul: A képzés felépítése és coaching alapok
Közösen a csoporttal és a tréner(ek)kel:
a képzés struktúrája, a hallgatók és a coach-trénerek felelőssége
a coaching helye a fejlesztési eszközök között
coaching szemlélet
coaching kompetenciák
a coaching folyamata
a megállapodás szintjei és elemei
megállapodások megkötése és megtartása – a kompetencia definíciója, PCC markerek, gyakorlás
Otthoni munka:
önálló munka: ismerkedés a coaching etikával, ICF etikai kódex és GYIK
a megállapodás megkötésének gyakorlása triádokban
2.modul: Etika, Bizalom és Biztonság, Tudatos jelenlét
Közösen a csoporttal és a tréner(ek)kel:
ICF etikai kódex átbeszélése, közös feldolgozása
bizalom és biztonság elősegítése és fenntartása: a kompetencia definíciója, PCC markerek, gyakorlás
mi állhat a bizalmi légkör útjába (játszmák)
a coach tudatos jelenléte: a kompetencia definíciója, PCC markerek, gyakorlás
az összes eddig tanult kompetencia gyakorlása
Otthoni munka:
eddig tanultak gyakorlása triádokban
coaching átiratokban példák beazonosítása a bizalom és biztonság elősegítésére és fenntartására
3. modul: Aktív Figyelem/Hallgatás, Tudatosság Előmozdítása – 1.
Közösen a csoporttal és a tréner(ek)kel:
Aktív figyelem/hallgatás: a kompetencia definíciója, PCC markerek, gyakorlás
Tudatosság előmozdítása -1: a kompetencia definíciója, PCC markerek, gyakorlás
Hatásos kérdések a coachingban
Az összes eddig tanult kompetencia gyakorlás
Otthoni munka:
eddig tanultak gyakorlása triádokban
történet és ember megmutatkozása – elemek beazonosítása
4. modul: Tudatosság Előmozdítása – 2.
Közösen a csoporttal és a tréner(ek)kel:
Tudatosság előmozdítása – 2: a kompetencia definíciója, PCC markerek, gyakorlás
Mi kell ahhoz, hogy az ügyfélnek új meglátásai legyenek: az új tudatosság kialakításának eszközei, módjai, lehetőségei
Az összes eddig tanult kompetencia gyakorlás
Otthoni munka:
eddig tanultak gyakorlása triádokban
saját coaching ülések revíziója, alternatív intervenciók keresése
5. modul: Az ügyfél fejlődésének elősegítése/facilitálása, a kompetenciák közös gyakorlása
Közösen a csoporttal és a tréner(ek)kel:
Az ügyfél fejlődésének elősegítése/facilitálása: a kompetencia definíciója, PCC markerek, gyakorlás
Az összes eddig tanult kompetencia gyakorlása
Hallgatók által vezetett coaching ülések és azok kiértékelése a PCC markerek mentén
Otthoni munka:
eddig tanultak gyakorlása triádokban
6. modul: Digitális Coaching (online modul)
Közösen a csoporttal és a tréner(ek)kel:
A digitális coaching speciális vonatkozásai és lehetőségei
Hallgatók által vezetett online coaching ülések és azok kiértékelése a PCC markerek mentén és a digitális coaching speciális vonatkozásai mentén
Otthoni munka:
eddig tanultak gyakorlása triádokban
Mentoring (online):
A képzés során a hallgatók 10 órányi (7 csoportos, 3 egyéni) mentoringban részesülnek. A mentoring alkalmak célja, hogy a hallgatók személyre szabott támogatást kapjanak
egyéni elakadásaikban,
a coach szerepbe való beletalálásukhoz,
a kompetenciák gyakorlatba ültetéséhez.
A második és harmadik egyéni mentoring alkalmat megelőzően a hallgatók hangfelvételt adnak le, amelyeket az oktatók kielemeznek, beazonosítva az egyéni erősségeket, és elakadásokat. A mentoring alkalmak lehetőséget kínálnak az adott elakadások feldolgozására, valamint egyénre szabott gyakorlatokra.
7. modul: vizsga
a két nap során a hallgatók feleletválasztós és nyitott tesztben számot adnak a coaching, az ICF etikai kódex, és a kompetenciák kapcsán a lexikális tudásukról
egymást coacholva számot adnak arról, hogy a coaching kompetenciákat hogyan tudják működtetni a gyakorlatban.
a közös tanulási folyamat lezárása, ünneplés.
Dátumok:
Tantermi modulok:
1. modul: 2025. április 25-26.
2. modul: 2025. május 16-17.
3. modul: 2025. június 20-21.
4. modul: 2025. szeptember 12-13.
5. modul: 2025. október 3-4.
6. modul: 2025. november 8 – online
Vizsga: 2026. február 27-28.
Mentoring:
Egyéni:
2025. november 21. (1 óra/fő) – online
2026. február 6. (1 óra/fő) – online
megegyezés szerinti időpont (1 óra/fő)
Csoportos:
2025. december 5. – 5 fős kiscsoportban, 3,5 óra/kiscsoport – online
2026. január 9. – 5 fős kiscsoportban, 3,5 óra/kiscsoport – online
Bővebb információ:
A képzőkkel történt sikeres interjút követően eljuttatjuk a jelentkezők számára a részletes működési szabályzatot és a képzési szerződést.
Egyéb:
Maximális csoportlétszám: 10 fő/csoport
A képzés helyszíne: Fény utca (Széna tér közelében, megközelítés: M2 metró, 4/6 villamos